Nombre total de rapports de communication : 1
Rapports mensuels de communications au cours des 6 derniers mois : 0
Objets | Détails | Catégories |
---|---|---|
Questions touchant les consommateurs, Développement économique
|
Competition Act: Discussions with government to ensure competition law and enforcement (with regards to deceptive marketing, misleading advertising provisions, and new measures related to competition in the digital economy) serves marketers and consumers.
|
Proposition législative, Projet de loi ou résolution, Règlement
|
Budget, Industrie
|
Contribute insights to policy development aimed at growing Canada's digital economy to support competitiveness, including AI activities in the marketing sector.
|
Politique ou Programme
|
Industrie, Justice et application des lois, Vie privée et Accès à l'information
|
Discussions on the collection, handling, and use of data by companies and government institutions.
|
Politique ou Programme
|
Affaires étrangères, Industrie, Commerce intérieur, Relations internationales, Commerce international, Impôts et finances
|
Engage in dialogue on the impact of trade agreements and tariffs, including the Canada-United States-Mexico Agreement (CUSMA), on marketing and its’ related services.
|
Politique ou Programme
|
Budget, Questions touchant les consommateurs, Relations fédérales-provinciales, Industrie, Propriété intellectuelle, Justice et application des lois, Vie privée et Accès à l'information, Sciences et technologies, Petites entreprises, Impôts et finances
|
Engage in discussions and consultations regarding the evolution of legislation, such as privacy, artificial intelligence and intellectual property laws that impact the competitiveness of marketing practices.
|
Proposition législative, Projet de loi ou résolution
|
Industrie, Commerce international, Vie privée et Accès à l'information, Impôts et finances
|
Engage in discussions regarding the evolution of privacy laws and regulations that impact marketing practices. Our aim is to contribute to the development of policies that effectively protect consumers while supporting innovation and economic growth in Canada's marketing sector.
|
Proposition législative, Projet de loi ou résolution, Règlement, Politique ou Programme
|
Industrie, Commerce international, Impôts et finances
|
Engagement with government on taxation matters, including proposed digital services tax.
|
Proposition législative, Projet de loi ou résolution
|
Budget, Éducation, Emploi et formation, Relations fédérales-provinciales, Affaires étrangères, Immigration, Industrie, Sciences et technologies, Petites entreprises
|
Provide input on immigration and training policies that support Canadians in finding meaningful employment and assist employers in securing skilled workers, particularly in areas such as marketing and AI.
|
Politique ou Programme
|
Adresse :
55 University Avenue, suite 603
Toronto, ON M5J 2H7
Canada
Numéro de téléphone :
647-264-0277
Sara Clodman, VP, Public Affairs and Thought Leadership
Association canadienne du marketing / Canadian Marketing Association n'est pas une filiale d'une société mère.
Association canadienne du marketing / Canadian Marketing Association n'est pas une coalition.
Les activités de Association canadienne du marketing / Canadian Marketing Association ne sont pas contrôlées ou dirigées par une autre personne morale ou physique ou par une organisation, qui est directement intéressée au résultat de cet engagement.
Association canadienne du marketing / Canadian Marketing Association ne possède aucune filiale qui pourrait être directement intéressée au résultat de l'engagement
Stephanie Ritter | Aucune charge publique occupée
Cabinet d'expert-conseil : Maple Leaf Strategies