Objets | Détails | Catégories |
---|---|---|
Énergie, Environnement
|
Clean Fuel Standard guidelines and implementation.
|
Règlement
|
Développement économique, Énergie, Environnement
|
Encouraging regulatory, policy, program, or financial support for carbon capture, utilization, and storage (CCUS) infrastructure.
|
Règlement, Politique ou Programme, Subvention, Contribution ou autre avantage financier
|
Développement économique, Environnement
|
Engaging with Finance Canada to explore possibility of temporarily refraining from taxing provincial and municipal incentives.
|
Subvention, Contribution ou autre avantage financier
|
Développement économique, Environnement
|
Engaging with Natural Resources Canada, Environment and Climate Change Canada (ECCC), the Impact Assessment Agency of Canada (IAAC) and Canada Energy Regulator (CER) regarding Nova Gas Transmission Ltd. (NGTL) expansion regulatory timelines.
|
Règlement
|
Développement économique
|
Grant programs under the Innovation, Science and Industry Ministry that may apply to the petrochemical and hydrocarbon processing sector such as the Strategic Innovation Fund and Western Economic Diversification initiatives.
|
Subvention, Contribution ou autre avantage financier
|
Développement économique, Environnement
|
Seeking federal government support to develop a circular economy for plastics. Discouraging the toxic substance label on plastics and application of CEPA - Schedule 1.
|
Proposition législative, Projet de loi ou résolution, Règlement
|
Développement économique
|
Working with Global Affairs Canada (GAC - including Invest in Canada), Innovation, Science and Industry (ISI), Western Economic Diversification (WD), and Natural Resources Canada (NRCan) to jointly promote investment opportunities in Alberta's Industrial Heartland.
|
Politique ou Programme
|
Développement économique, Énergie, Environnement
|
Working with Transport Canada to explore means in which to improve rail reliability and safety to Canada's West Coast.
|
Subvention, Contribution ou autre avantage financier, Politique ou Programme
|
Alberta's Industrial heartland Association (AIHA) is a non profit association of municipalities dedicated to sustainable eco-industrial development. The Association was created in 1998 by the municipalities who each had land within the geographic area of Alberta’s Industrial Heartland. Alberta’s Industrial Heartland is one of the world’s most attractive locations for chemical, petrochemical, oil, and gas investment. A leading principal of AIHA is promoting responsible development within the region. This includes ensuring the region is ready for development in its infrastructure, services, and land use zoning principles.
Mark Plamondon, Executive Director
Date de la fin du dernier exercice financier complet : 2023-12-31
Institution gouvernementale | Financement reçu au cours du dernier exercice financier | Financement attendu pendant l'exercice financier en cours |
---|---|---|
Alberta Environment and Parks | 1 500 000,00 $ | Oui |
Alberta Innovates | 19 627,00 $ | Oui |
Alberta Jobs, Economy and Northern Development | 300 000,00 $ | Non |
CanExport | 24 204,53 $ | Oui |
Développement économique Canada pour les Prairies (PrairiesCan) | 37 500,00 $ | Oui |
Invest Alberta | 50 000,00 $ | Oui |
Northern Regional Economic Development | 100 000,00 $ | Non |
Adresse :
Suite 300, 9940-99 Avenue
Fort Saskatchewan, AB T8L 4G8
Canada
Numéro de téléphone :
780-998-7453
Ceci est le nom de l'agent responsable tel qu'indiqué dans l'enregistrement le plus récent de l'entreprise ou de l'organisation.
Nom | De | à |
---|---|---|
Alberta's Industrial Heartland Association/ | 2024-05-01 | actuel |
Alberta's Industrial Heartland Association/ | 2017-09-20 | 2024-05-01 |
Nom de l'agent responsable | De (aaaa-mm-jj) | À (aaaa-mm-jj) |
---|
Les déclarants sont tenus de soumettre un rapport mensuel de communications pour chaque communication orale et organisée avec un titulaire de charge publique désignée. Le nom du plus haut dirigeant rémunéré (c.-à-d. le déclarant) figurera sur tous les rapports mensuels de communications des lobbyistes salariés, que cette personne ait participé ou non aux communications.
Note :Les rapports mensuels de communications sont dus le 15e jour de chaque mois pour les communications qui ont eu lieu le mois précédent.
Les résultats ci-dessous sont triés par la date de publication au Registre des lobbyistes en ordre chronologique décroissant.
Les déclarants sont tenus de soumettre un rapport mensuel de communications pour chaque communication orale et organisée avec un titulaire de charge publique désignée. Le nom du plus haut dirigeant rémunéré (c.-à-d. le déclarant) figurera sur tous les rapports mensuels de communications des lobbyistes salariés, que cette personne ait participé ou non aux communications.
Note :Les rapports mensuels de communications sont dus le 15e jour de chaque mois pour les communications qui ont eu lieu le mois précédent.
Les résultats ci-dessous sont triés par la date de publication au Registre des lobbyistes en ordre chronologique décroissant.