Objets | Détails | Catégories |
---|---|---|
Climat, Énergie, Environnement, Impôts et finances
|
Advocacy regarding "Legislative Proposals Relating to the Income Tax Act and the Income Tax Regulations" - specifically proposals related to the Carbon Capture Utilization and Storage (CCUS) Investment Tax Credit (ITC), Clean Technology ITC, and ITC-related labour requirements.
|
Politique ou Programme, Proposition législative, Projet de loi ou résolution
|
Climat, Énergie, Environnement
|
Canadian Net-Zero Emissions Accountability Act – development of five-year emissions-reduction targets and emissions-reduction plans to achieve each target, including Canada’s 2030 Emissions Reduction Plan.
|
Politique ou Programme, Règlement
|
Climat, Énergie, Environnement
|
Federal climate plans, policies, and pathways to economy-wide net-zero by 2050. Advocacy with respect to development of the Clean Electricity Regulations, Canada’s 2030 Emissions Reduction Plan, and other policies, programs, and enabling regulation in support of achieving a net-zero electricity sector by 2035.
|
Politique ou Programme, Règlement
|
Climat, Énergie, Environnement
|
Federal programs, policies or supports for inter-provincial electricity transmission.
|
Politique ou Programme
|
Climat, Énergie, Environnement
|
Federal programs or support for low or zero emitting sources of electricity generation and other electricity decarbonization initiatives, including but not limited to: wind, solar, Carbon Capture, Utilization and Storage (CCUS), carbon conversion, direct air capture, small modular reactors (SMR), hydrogen, and energy storage.
|
Politique ou Programme
|
Climat, Énergie, Environnement, Impôts et finances
|
Funding for technology development, Carbon Capture, Utilization and Storage (CCUS) projects, small modular reactors (SMR), clean technology, clean hydrogen, and other decarbonization projects through the Clean Energy Fund, investment tax credit policy, and all other applicable funding sources and mechanisms.
|
Subvention, Contribution ou autre avantage financier
|
Climat, Énergie, Environnement
|
Greenhouse Gas Pollution Pricing Act – greenhouse gas regulations, carbon pricing and emissions policies for electricity generation.
|
Politique ou Programme, Règlement
|
Capital Power Corporation has interests in developing, acquiring, operating and optimizing power generation from a diverse range of energy sources.
Avik Dey, President and Chief Executive Officer
Date de la fin du dernier exercice financier complet : 2023-12-31
Institution gouvernementale | Financement reçu au cours du dernier exercice financier | Financement attendu pendant l'exercice financier en cours |
---|---|---|
Alberta Ministry of Jobs, Economy and Trade | 3 846,50 $ | Oui |
Emissions Reduction Alberta | 3 122 820,00 $ | Oui |
Emploi et Développement social Canada (EDSC) | 12 000,00 $ | Non |
Michigan Public Service Commission | 771 360,00 $ | Non |
Ontario Ministry of Energy | 0,00 $ | Oui |
Adresse :
1200 - 10423 101 Street NW
Edmonton, AB T5H 0E9
Canada
Numéro de téléphone :
780-392-5591
Capital Power Corporation n'est pas une filiale d'une société mère.
Capital Power Corporation ne possède aucune filiale qui pourrait être directement intéressée au résultat de l'engagement
Ceci est le nom de l'agent responsable tel qu'indiqué dans l'enregistrement le plus récent de l'entreprise ou de l'organisation.
Nom | De | à |
---|---|---|
Capital Power Corporation | 2024-04-01 | actuel |
Capital Power Corporation | 2009-07-14 | 2024-04-01 |
Nom de l'agent responsable | De (aaaa-mm-jj) | À (aaaa-mm-jj) |
---|---|---|
Avik Dey | 2023-05-08 | Actuel |
Brian Vaasjo | 2009-07-14 | 2023-05-08 |
Les déclarants sont tenus de soumettre un rapport mensuel de communications pour chaque communication orale et organisée avec un titulaire de charge publique désignée. Le nom du plus haut dirigeant rémunéré (c.-à-d. le déclarant) figurera sur tous les rapports mensuels de communications des lobbyistes salariés, que cette personne ait participé ou non aux communications.
Note :Les rapports mensuels de communications sont dus le 15e jour de chaque mois pour les communications qui ont eu lieu le mois précédent.
Les résultats ci-dessous sont triés par la date de publication au Registre des lobbyistes en ordre chronologique décroissant.
Les déclarants sont tenus de soumettre un rapport mensuel de communications pour chaque communication orale et organisée avec un titulaire de charge publique désignée. Le nom du plus haut dirigeant rémunéré (c.-à-d. le déclarant) figurera sur tous les rapports mensuels de communications des lobbyistes salariés, que cette personne ait participé ou non aux communications.
Note :Les rapports mensuels de communications sont dus le 15e jour de chaque mois pour les communications qui ont eu lieu le mois précédent.
Les résultats ci-dessous sont triés par la date de publication au Registre des lobbyistes en ordre chronologique décroissant.